Vid nyĂ¥r skapade jag ett konto pĂ¥ mammafitness, efter att ha hört mycket bra om det.
SĂ¥ nu har jag alltsĂ¥ kört programmet i en mĂ¥nad ungefär, sĂ¥ tänkte att det var dags för en liten utvärdering.
Först lite kort vad det gĂ¥r ut pĂ¥:
– Man fĂ¥r svara pĂ¥ en massa frĂ¥gor, hur ofta man kan träna, om man vill träna hemma eller pĂ¥ gym, hur man mĂ¥r, om man har nĂ¥gra skador osv osv.
– Man fĂ¥r skicka in före-bilder pĂ¥ sig själv, framifrĂ¥n, frĂ¥n sidan och bakifrĂ¥n. De här ser ingen förutom din tränare och din kostrĂ¥dgivare,
– Sen fĂ¥r man ett personligt träningsupplägg och en kostplan. Där stĂ¥r det precis vad man ska äta och hur mycket man ska äta (man äter typ hela tiden) och sĂ¥ fĂ¥r man fylla i att man ätit och gjort de träningsövningar man blivit tilldelad sĂ¥ att säga.
– En gĂ¥ng i veckan fĂ¥r man feedback, man kommenterar varje dag hur det gĂ¥tt med träning och mat.
SĂ¥Ă¥Ă¥, vad tycker jag dĂ¥?
Jag tycker att träningen är SÅ HIMLA ROLIG!
Jag är en sĂ¥dan person som bara velat gĂ¥ pĂ¥ pass innan, absolut inte vara själv i gymmet för dĂ¥ känner jag mig alldeles vilsen och har ingen aning om vad jag ska göra.
Men nu har jag alltsĂ¥ ett träningsschema med saker jag ska göra varje gĂ¥ng jag är där (jag hade tre pass i veckan i början och har nu ökat till fyra) och jag Ă„LSKAR det!
Tycker sĂ¥ mycket om att kunna öka vikterna, känna sig stark och grym!
SĂ¥ den delen är verkligen toppen!
Sen är det matbiten dĂ¥.
Det är väldigt god mat och som sagt, man är aldrig hungrig för man äter hela tiden.
Men det kräver väldigt mycket planering och tid.
I början tyckte jag det var helt okej men börjar tröttna mer och mer.
Tröttnar pĂ¥ att alltid hĂ¥lla kolla och känna att jag har dĂ¥ligt samvete om jag gör nĂ¥got utöver schemat (detta är alltsĂ¥ bara i mitt huvud)
Jag har aldrig i mitt liv varit en person som brytt mig särskilt mycket om vad jag stoppat i mig och känner nu att jag börjar bli snudd pĂ¥ manisk och det är en känsla jag ABSOLUT inte tycker om.
Resultatet dĂ¥?
Jo jag har gĂ¥tt ner fyra kilo och tappat sju centimeter i midjan under den här mĂ¥naden.
Med andra ord en väldigt stor skillnad!
Dessutom känner jag mig stark och mycket piggare.
Dock är jag pĂ¥ bedrövligt humör dĂ¥ jag blir frustrerad av att inte kunna äta vad jag vill.
Jag har därför valt att inte fortsätta med mammafitness.
Jag ser det istället som ett verktyg och jag har lärt mig väldigt mycket under den här mĂ¥naden, speciellt med träningen.
Jag valde att testa mammafitness just för att jag ville ha träningen, inte bara ”gĂ¥ ner i vikt”. Jag vill bli stark!
Jag kommer fortsätta med 5:2 istället, som jag kört pĂ¥ tidigare och som jag vet funkar väldigt bra för min del, dĂ¥ det räcker med att ha koll tvĂ¥ dagar i veckan istället för sju.
Träningen kommer jag ocksĂ¥ hĂ¥lla i pĂ¥ samma sätt som jag gjort den här mĂ¥naden, dĂ¥ jag verkligen tyckt det varit roligt!





