Boendet i Karlstad!

Än så länge vet vi inte var eller hur vi ska bo när vi flyttar till Karlstad.
Alla hyreslägenheter har tre månaders uppsägningstid så ingen vet vad som är ledigt om ett år, när vi flyttar.
Så det gäller att ha is i magen, dvs min absolut sämsta egenskap.
Screenshot
Men jag drömmer ändå.
Vad vi vet är att vi vill bo i lägenhet till att börja med och jag är så otroligt taggad på det efter väldigt många år i hus.
Jag kan verkligen uppskatta lägenhet, det känns lite som att man bor i en koja, högt över allt annat. Jag gillar också tanken på att ha grannar att gå över till (om de är trevliga vill säga) att barnen kan få kompisar i trapphuset och att man har absolut ingen insyn alls!
Såhär ser min drömmapp för boendet i Karlstad ut, som jag sparar och fyller på hela tiden på Pinterest.
Jag drömmer om höga fönster, det är överst på min lista över saker jag önskar mig. Sen gärna träd, vatten eller takåsar utanför fönstret. Men fönstren är viktigast!
Jag är också väldigt taggad på att bo mindre, att det liksom blir mysigare. Min man säger att detta bara kommer vara i mitt huvud och att det egentligen kommer bli skitjobbigt att gå från 250 kvadrat till 100, men det återstår att se helt enkelt.
Jag ser gärna lägenheten brokig, myllrig och mysig än avskalad och sval. Jag vill som sagt ha den där känslan av mysig koja där jag får krypa ihop med min lilla familj.

Mitt Nya Liv!

Det känns som en klyscha att skriva "mitt nya liv", men den här gången är det ju faktiskt helt sant.
Det känns så jävla (rent ut sagt) spännande och uppfriskande och ROLIGT att få starta ett helt nytt liv!
Ägnar i stort sett alla mina dagar åt att fantisera om detta.
Var ska vi bo, hur ser det ut där? Kommer jag hänga upp Jobs gardinerna, var ställer jag den gula soffan, vilka tavlor ska jag hänga på väggarna, vilken färg ska pojkarnas rum målas i?
Jag tänker också mycket på promenaden till min nya ateljé, förbi alla de gamla fina huset, längst Klarälven. Den finaste promenaden Karlstad har, den ska jag få gå varje morgon!
Vill skrika, så lycklig är jag över detta! Alla hundratals gånger jag varit i Karlstad och känt hur bröstet ömmar av hemlängtan, att jag kunde gett vad som helst för att få gå de där vägarna igen, känna det rostade kaffet i luften, glittret i vattnet, dammiga grusvägar och hemma.
Måste nypa mig i armen för att det snart är verklighet!
Eftersom vi inte har någon lägenhet än så kan jag tyvärr inte visualisera den så tydligt.
Däremot är ju min ateljé redan påskriven och klar, så den kan jag ju verkligen inreda och fixa med i mitt huvud!
Ser nästan mest fram emot att få inreda och måla kontoret. Tänker att det ska bli ockragult, med hyllor på väggarna. Gröna växter och min nya stora träskänk.
Längtar också så otroligt mycket efter att få vara helt själv i ateljén. Att jag får göra precis som jag vill, inreda och måla om precis så som jag vill ha. Få skapa min drömplats.
Huset där jag ska ha min ateljé är också så otroligt fint Längtar tills jag får sätta igång.
Just nu är det så himla skruttigt, det känns som ateljén bara väntat på en sån som mig de senaste 20 åren.

Kläder jag haft på mig senaste tiden!

Förr var min blogg väldigt inriktad på vad jag hade på mig på dagarna. Så nu gör jag en sammanfattning av kläderna jag haft på mig på senaste tiden!
Here we go!
Jag köpte en röd kostym secondhand. Tycker ORIMLIGT mycket om den, men det visade sig att den färgade av sig som sjutton, så min vita t-shirt jag hade under var alldeles rosa efteråt.
Nu har jag tvättat den på kemtvätt så får vi se om det hjälper, HOPPAS!
Tänk ångesten att sätta sig i en vit soffa och lämna ett stort rosa märke!
Min kompis Bettina jobbar på Nudie och sist vi sågs fick jag den här ljuvliga, quiltade västen!
Jag som 100% är en jeanstjej känner att den här typ passar till allt i min garderob. Ett roligt sätt att göra en outfit lite mer speciell.
Sidenote: Den här frisyren är egentligen min värsta frisyr på vuxna människor, men det var nåt med västen som lockade fram min inre 70-tals person. Kommer nog inte upprepas....
På tal om Nudie så köpte jag de här hängselbyxorna därifrån på mellandagsrean.
Jag rensade min jeansgarderob för ett tag sen och insåg att de hängselbyxor jag redan äger va i en mer tight modell och jag vill hellre ha de lite lösare. De här är verkligen perfekta! Älskar!
Har också dammat av de här glasögonen jag haft liggandes i flera år, men aldrig riktigt gillat. Nu däremot, tycker jag hemskt mycket om dom!
Är ju som sagt svag för jeans i alla dess former. Tycker det är så lättburet, känns alltid lite coolt utan att bli för puttinuttigt. Den här jeansklänningen från Levi´s köpte jag på Vinted. Mycket bra modell och en sån man bara kan slänga på sig och vara klar på sommaren sen. Hade jag fått önska, hade den varit ännu bättre med långa ärmar dock. Tycker långärmade klänningar är väldigt snyggt.
Som här, långa ärmar och jeans! Denna är också från Nudie.
Jag klippte av mig håret när jag var i Karlstad sist. Den va sannerligen bara ett infall, men blev akut trött på att mitt hår var så tunt (har haft det VÄLDIGT uppklippt) så ville få allt i samma längd igen. Så jag började om helt enkelt. Men herregud vad jag saknar det långa!
Det här setet hittade jag på Gekås, Ullared häromdagen. I 100% linne! Ser mycket fram emot att glida runt i detta i sommar.
Jag är otroligt svag för alla former av set och kan liksom inte leva med mig själv om jag vet att det finns två delar och jag bara har den ena!
När detta set från Marimekko släpptes hängde jag på låset, men backade direkt när jag såg priset, ORIMLIGT! (typ 7000 kr för båda delarna!)
Men sen unnade jag mig jeansen en gång när de hade 40%, hade dom i ett år och drömde om att få ha den tillhörande skjortan, men fortfarande ack så dyr.
Sen hade de 40% igen, ett år senare och då slog jag till. Det här hade jag räddat om det brann!
(Jag har också de tillhörande shortsen om jag vill variera mig på sommaren.)
Idag ser jag ut såhär, i secondhand från topp till tå!
Kjolen är från Vinted. Letade efter en lång med fickor och hittade denna, för 15 (!!) kronor.
Tröjan va otroligt hajpad bland bloggare, för massa år sen. Önskade mig en så gärna pga jag är det största Vänner-fanet i världen! Men blev för snål.
Sen dök den upp på Busfrö i Jönköping när jag var där på secondhandrunda. För 25 kr, då kunde jag inte låta bli trots att hajpen var död sedan länge.
Skorna är från Axel Arigato, också köpta på Vinted.
Solglasögonen är från Chimi och är också ett Vinted fynd. I slutet på Maj ska jag åka till Paris med vår bokklubb, Late Bloomer Bookclub. Ska bli så OTROLIGT roligt och vi har månadssparat för detta i en mindre evighet.
Nu planeras det för fullt vad jag ska ha på mig i Paris. Gissar att jag får byta om 5 ggr om dagen för att hinna använda allt!

Underbara Januari!

Jag älskar Januari så innerligt, trots att det var då min pappa dog, det är fullt med snö, evighetslångt kvar till våren men ÄNDÅ älskar jag det!för det är en nystart och det finns ingenting i livet som jag älskar mer än att få starta om. Sandra skrev så jävla (rent ut sagt) bra om att vilja bli omkullkastad i livet. Hon och hennes lilla familj har flyttat till Paris och jag tycker det är så inspirerande.Jag tycker mycket om vardag och rutiner, mycket mer än storslagna händelser och jippon. Men jag är däremot väldigt rädd för att fastna. Att bara finna sig och vips så går livet.Om något skaver så gör man något åt det. Jag har inga problem med att släppa allt och börja om. Jag litar på att jag alltid klarar mig.
Nu när jag plockade bort julen hemma så tog jag tag i projektet rensa jullådorna. Jag har tre stora backar med julgrejer och ändå plcokar jag bara fram hälften när det väl blir jul. Så på tal om nystart så rensade jag bort allt jag aldrig använder, för små luciakläder, adventsljusstakar som inte passar hemma, stjärnor som är för krångliga att få upp och alla julkulor utan snöre.Så skön sak att göra (efteråt alltså, under tiden va det svinjobbigt) Jag är sugen på att göra detsamma med min garderob. Provade igenom alla mina jeans häromdagen och rensade ut 15 par som inte satt som jag ville eller hade likvärdiga, bättre varianter.Efteråt känner man sig tio kilo lättare.
Just nu känner jag att jag inte ens behöver hälften av alla saker/kläder/inredning jag äger. Jag vill bara bli lätt och rörlig.Det enda jag behöver är min flock, dvs min familj. Känner det starkare nu än på länge.Så länge vi är i samma lag så är precis allting möjligt. Det är en underbar känsla!
Okej, en sak till "behövde" jag faktiskt.Nämligen den här lådbyrån (?) som jag köpte på loppisen som ligger ett stenkast från där jag bor!Den är perfekt för min ateljé och målbilden jag har för den.Kanske skaffar jag en helt ny ateljé där jag får göra precis som jag vill!Det vore nåt! Då skulle jag fylla den med mycket slitet trä, stora persiska mattor, insuttna skinnfåtöljer och massor av gröna växter.Har så tydlig bild i mitt huvud om hur det ska bli att jag nästan tror på det själv att det ska bli av!