Förr var min blogg väldigt inriktad på vad jag hade på mig på dagarna. Så nu gör jag en sammanfattning av kläderna jag haft på mig på senaste tiden!
Here we go!


Jag köpte en röd kostym secondhand. Tycker ORIMLIGT mycket om den, men det visade sig att den färgade av sig som sjutton, så min vita t-shirt jag hade under var alldeles rosa efteråt.
Nu har jag tvättat den på kemtvätt så får vi se om det hjälper, HOPPAS!
Tänk ångesten att sätta sig i en vit soffa och lämna ett stort rosa märke!


Min kompis Bettina jobbar på Nudie och sist vi sågs fick jag den här ljuvliga, quiltade västen!
Jag som 100% är en jeanstjej känner att den här typ passar till allt i min garderob. Ett roligt sätt att göra en outfit lite mer speciell.
Sidenote: Den här frisyren är egentligen min värsta frisyr på vuxna människor, men det var nåt med västen som lockade fram min inre 70-tals person. Kommer nog inte upprepas....


På tal om Nudie så köpte jag de här hängselbyxorna därifrån på mellandagsrean.
Jag rensade min jeansgarderob för ett tag sen och insåg att de hängselbyxor jag redan äger va i en mer tight modell och jag vill hellre ha de lite lösare. De här är verkligen perfekta! Älskar!
Har också dammat av de här glasögonen jag haft liggandes i flera år, men aldrig riktigt gillat. Nu däremot, tycker jag hemskt mycket om dom!

Är ju som sagt svag för jeans i alla dess former. Tycker det är så lättburet, känns alltid lite coolt utan att bli för puttinuttigt. Den här jeansklänningen från Levi´s köpte jag på Vinted. Mycket bra modell och en sån man bara kan slänga på sig och vara klar på sommaren sen. Hade jag fått önska, hade den varit ännu bättre med långa ärmar dock. Tycker långärmade klänningar är väldigt snyggt.

Som här, långa ärmar och jeans! Denna är också från Nudie.


Jag klippte av mig håret när jag var i Karlstad sist. Den va sannerligen bara ett infall, men blev akut trött på att mitt hår var så tunt (har haft det VÄLDIGT uppklippt) så ville få allt i samma längd igen. Så jag började om helt enkelt. Men herregud vad jag saknar det långa!
Det här setet hittade jag på Gekås, Ullared häromdagen. I 100% linne! Ser mycket fram emot att glida runt i detta i sommar.


Jag är otroligt svag för alla former av set och kan liksom inte leva med mig själv om jag vet att det finns två delar och jag bara har den ena!
När detta set från Marimekko släpptes hängde jag på låset, men backade direkt när jag såg priset, ORIMLIGT! (typ 7000 kr för båda delarna!)
Men sen unnade jag mig jeansen en gång när de hade 40%, hade dom i ett år och drömde om att få ha den tillhörande skjortan, men fortfarande ack så dyr.
Sen hade de 40% igen, ett år senare och då slog jag till. Det här hade jag räddat om det brann!
(Jag har också de tillhörande shortsen om jag vill variera mig på sommaren.)


Idag ser jag ut såhär, i secondhand från topp till tå!
Kjolen är från Vinted. Letade efter en lång med fickor och hittade denna, för 15 (!!) kronor.
Tröjan va otroligt hajpad bland bloggare, för massa år sen. Önskade mig en så gärna pga jag är det största Vänner-fanet i världen! Men blev för snål.
Sen dök den upp på Busfrö i Jönköping när jag var där på secondhandrunda. För 25 kr, då kunde jag inte låta bli trots att hajpen var död sedan länge.
Skorna är från Axel Arigato, också köpta på Vinted.
Solglasögonen är från Chimi och är också ett Vinted fynd.
I slutet på Maj ska jag åka till Paris med vår bokklubb, Late Bloomer Bookclub. Ska bli så OTROLIGT roligt och vi har månadssparat för detta i en mindre evighet.
Nu planeras det för fullt vad jag ska ha på mig i Paris. Gissar att jag får byta om 5 ggr om dagen för att hinna använda allt!

0 Kommentarer